Poučili sme sa?

Autor: Ján Žatko | 24.7.2012 o 0:54 | Karma článku: 12,60 | Prečítané:  1497x

Pred pár rokmi som žil nejaký čas v kanadskej Ottawe. Keď som na otázku odkiaľ pochádzam odpovedal, že zo Slovenska, takmer vždy sa tvár pýtajúceho chápavo rozjasnila. "Slovakia? I know! Hossa, Chara!!!" Milióny ľudí v Kanade a USA vedia že existuje nejaké Slovensko kvôli Mariánovi Hossovi, Zdenovi Chárovi ale aj ďalším skvelým slovenským hokejistom. V týchto dňoch sa povedomie o Slovensku vo svete značne rozšírilo. Dozvedeli sa o ňom stovky miliónov ľudí, ktorí doteraz o existencii tejto malej krajiny v srdci Európy ani netušili. A to iba kvôli jednému jedinému mužíčkovi v zelenom drese. Kvôli Petrovi Saganovi.

 zdroj: webnoviny.sk

V týždenníku Trend bola nedávno uverejnená zaujímavá informácia na tému efektivity sponzoringu pretekov Tour de France. Podľa uvedeného článku si organizátori Tour môžu sponzorov vyberať. Prečo? Nuž preto, že Tour de France je tretie najsledovanejšie športové podujatie na svete po olympiáde a majstrovstvách sveta vo futbale. Televízny prenos z podujatia trvajúceho tri týždne sa v tomto roku vysielal do 190 krajín sveta vrátane Mongolska a takmer päťtisíc hodín prenosu pred televízormi sledovalo približne 3,5 miliardy ľudí. Analytici vyrátali, že návratnosť investície pri cyklistike sa pohybuje na úrovni 7:1 až 10:1. Aj na Slovensku sledovanosť druhého programu STV dosiahla počas prenosov z Tour nadpriemerné čísla. Kvôli Petrovi Saganovi sledovali u nás cyklistiku ľudia, ktorých doteraz vôbec nezaujímala. A v slovenských krčmách sa možno po prvýkrát hovorí nielen o ženách, politike a futbale, ale aj o cyklistike.

Podnikatelia si vedia veľmi dobre spočítať, či sa im investícia oplatí, alebo nie. Vie to isté urobiť aj štát? Nebolo by múdrejšie od štátu, namiesto investícií do nákladných reklamných kampaní zameraných na prezentáciu Slovenska v zahraničí, investovať do mladých športových talentov? V cyklistike, vo futbale, v hokeji, v kanoistike, v lyžovaní...

Tá investícia sa určite vyplatí. Nielen tým, že stovky miliónov ľudí uvidia na stupňoch víťazov slovenský dvojkríž, že stovky miliónov ľudí budú pozerať na stúpajúcu slovenskú vlajku na stožiari. Ale aj kvôli "vedľajšiemu produktu" tejto investície. Tou budú tisícky detí, ktoré sa budú preháňať po športoviskách a nebudú sa túlať po uliciach. A to naozaj stojí za to.

Podľa TASR Peter Sagan ešte stále netuší, aký ošiaľ spôsobil doma na Slovensku. "Naozaj neviem, čo sa deje doma, ale ak to má takéto skvelé ohlasy, tak dúfam, že sa mladí chopia bicykla a začnú sa tomu venovať. Nech je vo svete väčšia konkurencia a bodaj by Slovensko malo stále viac dobrých cyklistov," povedal.

Mladí sa určite chopia bicykla. Veď ktorý z malých šarvancov by nechcel byť druhým Saganom? Štát by to mal využiť a udržať ich na bicykloch čo najdlhšie. Máme už skúsenosť po zisku zlatej medaily v hokeji v roku 2002. Nie veľmi dobrú. Poučili sme sa?

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?